CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, June 22, 2012

JOM BERKATA TENTANG SHOPPING MALL?????


kalau di sebut berkaitan dengan shopping mall.. saya yakin ramai diluar saja bisa sahaja bersetuju inilah tempat yang paling menarik utk dihabiskan masa bersama keluarga, kawan2 dan juga saudara mara.

saya sebagai seorang manusia juga tidak terlepas untuk memasuki kawasan seperti ini.. tapi apa yang ingin saya bawakan untuk anda semua bukan berapa standard nyer shopping mall tersebut tetapi ingin berbicara tentang keselesaan membeli belah tanpa meninggalkan suruhan ALLAH.

alhamdulilah sepanjang temapt shopping mall yang pernah sy jelajahi di MALAYSIA setakat ini hampir semua tempat ad surau cuba dalam keadaan selesa ataupun tidak..

dalam dari itu kadang kala alhamdulilah masih ada lagi insan-insan yang ingatkan ada tuhan ketika mereka melayan nafsu dunia untuk membeli barangan keperluan.

alhamdulilah cuti sekolah 2 minggu saya berpeluang ke satu shopping mall bersama keluarga naik 2 kereta satu mpv satu kereta.. uishhh ramai tuerrr.

kami bertolak dalam jam 4,10 ptgg.. perjalanan masa yg diambil mengambil masa 30 minit.  apa yang sangat menakjubkan sesampai shj di pintu masuk satu announcement "sekarang masuk waktu asar" dan azan dikumandangkan.. beberapa minit kemudian "kami menyediakan perkhidmatan surau di tingkat 2 semua muslim dan muslimat boleh menunaikan solat fardhu asar"

apalagi kaki berhenti kami mengambil keputusan untuk menunaikan solat asar dahulu sebelum meneruskan niat membeli belah.. alhamdulillah surau yang sangat selesa.

kali pertama sampai di situ terus ke surau dulu,,, baru merasa masuk dalam shopping mall

jadi jangan cari alasan utk tdk menunaikan solat... dimana shj anda berada di situ anda boleh menjalankan tanggungjawab sebagai hamba tuhan

cari shopping mall yg ada perkhidmatan surau yang selesa untuk menunaikan solat..

anda mampu memilihnya..

<3
dalam keseronokkan dunia jangan pernah tinggalkan kewajiban sebagai hamba ALLAH.. Jom ubah sekarang

0 comments: