CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, May 29, 2009

Demi Masa Manusia Itu Kerugian




Tulisan ini di coret untuk memperingati diri sendiri dan kepada semua yang sudi membaca....tulisan ini ana ambik dari buku selagi masih muda karangan Dr A’idh Al Qarni.
“Ibadah paling besar dan agung dalam memelihara waktu adalah solat wajib yang 5 waktu. Tatkala kamu meninggalkan shalat 5 ini ketahuilah bahawa kamu akan menderita kehinaan, kebinasaan dan dan kerugian yang besar di dunia dan akhirat. Ketika kamu enggan melakukan shalat yang lima waktu ini ketahuilah ini adalah bentuk kekafiran yang nyata. Ketika kamu berlepas diri dari shalat yang lima ini ketahuilah bahwa lembaran risalah kita tengah terbakar di lapangan. Keluhuran, keinginan dan kemenangan kita telah pun berakhir.”
Jika kita meletakkan agama ni di satu posisi yang lain dan sastera di satu posisi yang lain ini bererti penghancuran terhadap nilai-nilai luhur, syariat, ajaran, keorisinilan agama kita. Kita adalah umat yang senantiasa bersatu dan saling mengikat. Umat risalah dan umat yang kukuh.
Wahai umat yang penuh cita-cita......
Wahai umat pemilik risalah yang kekal......
Wahai generasi kejayaan yang dinanti......
Sesungguhnya kami menunggu peranan mu!
Sehingga umat ini bisa bangkit dari kubangan ketergelinciran. Sehingga mereka tersadar dari kelalaiannya dan kembali menuju kejayaannya yang gemilang. Kami menunggu kreativitas dari para Kreator. Kami menunggu ilmu dan buku-buku dari penulis, para ulama dan juru da’wah yang sentiasa mengajak kepada kebangkitan yang besar dan kemajuan yang diidamkan.
Maka telah Berjaya lah para musuh islam itu menjauhkan umat islam dari al quran dan meninggalkan solat. Sedangkan solat itulah tiang agama jika tidak dilaksanakan dengan bersungguh-sungguh maka mudahlah agama itu diceroboh dan diruntuhkan. Remaja atau pewaris pimpinan masa depan di sogokkan dengan hiburan yang melampau, disogokkan dengan pergaulan yang terlalu bebas, perbuatan yang sia-sia, didoktrinkan dengan gejala couple yang sangat melalaikan sehingga terlupa tanggungjawab kita sebagai khalifah allah, tanggungjawab kita sebagai da’I dan tanggungjawab kita sebagai hamba allah.
Perkara yang paling sedih sekali kita lebih sedih kalau tertinggal menonton pelawanan pertandingan bola sepak tapi kita tak rasa ape2 bila kita tinggalkan kewajipan solat 5 waktu dengan sengaja.
Kita menyesal kerana terlambat menonton cerita MATAHARI tetapi kita tak rasa ape2 pun bila kita berlengahkan solat.
Kita sanggup berkejar masa untuk sampai pada waktu yang tepat menonton wayang tapi kita bermalas-malasan utk menunaikan kewajipan kita kepada allah iaitu solat...
Kita berlumba-lumba utk masuk audition program reality TV tapi kita tak pernah berlumba-lumba utk memenuhi masjid kita dengan solat berjemaah.
Begitulah reality masa kini....peringatan ini ana tujukan khas buat diri yang kerdil ini dan buat semua sahabat2 kita cuba memperbaiki diri...jangan biarkan diri kita terus ditipu oleh musuh islam dan syaitan...
Kita mengimpikan syurga di akhir kehidupan ini namun kita tidak berusaha kearah itu..
Jika kita ingin menjadi jutawan di dunia kita berkerja keras ke arah itu...
Kita sering menyebut untuk kesyurga dan bercita-cita untuk menjadi penghuni syurga namun kita tak pernah berusaha kearah itu...
Renung2xkan, fikir2kan, ya allah tetapkan hati kami bersama Mu sehingga kehujung usia....i luv islam....islam dihatiku dulu kini dan selamanya...allahu akbar

0 comments: